Thursday, April 30, 2009

Upacara membersih akuarium..why??!!

Nk tau sebabnya..?? teruskan membaca artikel ini..hehehe..
nak marah pun kecik lg.. tp xpe sabar.. sabr itu separuh drpd iman..
nak djadikan cerita pada petang ni.. abg yg sulong balik ke rmh bersama anak dan bini dia.. anak dia ni dikategorikan dalam hyperactive. nk jaga dia pun kena active gak.. xboley lembab2!! hehe..

ikan dalam akuarium.. waktu pagi sihat dan selalu sgt lapo.. camoak ja ape2 terus ngap.. yg best nya anak sedara aku nih.. rajin nk bg ikan makan.. ok xpa bg la.. pastu da bg byk cukup la.. pastu duk lama sikt tinggai la dia ngn ikan2 kat akuarium tu.. apa lagi.. dia bermaharajalela aspalela la.. makanan ikan duk tmpt tggi yg ada myk rambut gel aku atas meja.. dengan kofident dan tanpa was-was.. dituangnya gel tu.. nasib bek xhbs xpa la.. yg bestnya time tu xpasan lg..

sambung la.. mai petang sikit dlm kui 4.. mak pasan ikan timboi (mampuih la).. aku terus jump to the conclusion.. ikan2 sudah mabuk gel dan akan kiok tak lama lg.. apa lg.. aku pggl abg aku.. kami pulun cuci buang air suma.. alhamdulillah.. selamat semua ikan.. ikan yg mati tu kira mangsa anak sedara aku la.. jem!! hahaha.. so ikan semakin sihat dan selalu lapo.. adooi!!.

itu la cite die.. ok jmp lg.. farewell!! :-)
kat bawh ada gambaq nk tgk.. sila2 jgn malu2 ttambah2!!

ini makanan ikan pilihannya.. yg mana lagi sedap nih..??

inilah pembunuh ikan.. jgn tgk pada saiz ye.. heheh

ikan2 selepas ditransferredkan ke baldi biru ayaq..

dah jernih pun ayaq akuarium.. lega ikan2 sekalian..

No comments: