Wednesday, April 29, 2009

Back to Kampung

Akhirnya Usim dah stat exam and I got nothing to do unless marking paper dape la.. Dari duk habiskan duit, baik aku balik kampung. so aku balik kampung hari senin minggu lepas. Aku balik konvoi ngan Awie dan adik dia Farihah. Dia pun baru habis ngaji kat UIA.. wak balik suma khazanah dia. Sama mcm aku dulu la.. haha :-)..
kami bertolak pukui 2, aku bermoto depa berkereta.. tapi depa naik lajunya lebih kurang aku gak.. bwk byk barang.. so slow2 la.. perjalanan kami sebelah siangnya sangat sgt baik.. kami stop sebab aku perlu isi minyak moto, pastu teruskn kembali perjalan yg indah itu. sampai la kat Sg Perak kami break solat maghrib dan Isyak secara Jamak. Selepas 40 minit kami kat situ.. kami terus gerak dan gerak dan gerak.. keep moving sampai la kat Penang..

Langit duk nampak ada guruh2.. kira cm nk hujan.. tetiba hujan xdak rintik dah.. teruih boom!!! lebat! aku tekejut.. apa lagi celapak brenti pakai baju hujan.. dgn hujan lebat, gelabah bewak.. basah la jugak.. jem!! baju hujan pulak time tu buat hal.. adoooi..
dengarlah rintihan aku nih... :-)

pastu kami p UITM merbok.. xpenah p pun.. p amik adik awik sorg g nama firdaus.. smp2 hujan lebat.. aku plak time tu perut wat hal.. nasib ada kedai makn kat situ.. singgah le sebenter.. hehe.. akhirnya.. lega jua... senak minum ayaq sejuk kot..

kami terus kan perjalanan dan smp umh awie dalam kul 1 pagi. pastu mak ayah dia ada.. duk sembang smpp kui 2 pg gak le.. pas tu balik.. aku smp umh dlm kui 2 pagi.. alhamdulillah.. :-)

No comments: