Monday, December 29, 2008

Ziarah Maal Hijrah


Hari ini, 1 Muharram, aku pergi Batu 8 Gombak, ada wat ziarah Maal Hijrah bersama Mat n wife dia dan juga Mubin yg dah lama xjumpa ke rumah Kak Norehan... aku tiba selepas Mat n wife smp dulu.. pas tu br Mubin.. dalam kul 6 cmtu.. smpai tu kak Norehan n family terus hidang makanan.. senyum lebar le aku. huhuhu

Aku kenal Kak Norehan sebab Mat yg perkenalkan.. 2 tahun lepas sewaktu bulan Ramadhan.. Mat ajak pergi buka puasa umah org miskin dan membantu keluarga tersebut. Aku setuju dan suka la buat benda amal ni. Dapat juga pahala tetapi kena ikhlas la.. Sebelum sambut hari Raya kami sempat membawa keluarga tersebut peri ke Mydin tuk shopping raya. alangka gembiranya keluarga Kak Norehan dan aku juga sanagt tersentuh sewaktu itu..sejak daripada tu kami selalu g umh KAk Norehan, kami juga wat tuisyen free kat anak2 nye dan juga ajar ngaji al-quran.. Alhamdulillah anak2 beliau pandai2 belaka dan ada juga yg perlu diberi byk perhatian.. Suami Kak Norehan dipanggil Abg Zul dan anak2 mereka terdiri drpd Amy, Shahira, Anuar, Fasihah, dan Ain..

Kami beborak sakan la.. Mubin pun sempat la cita pasal diri dia da setahun xg umh KAk Norehan.. businessman jus manggis katakan.. huhuhu.. tapi ok dia berjaya sbg seorg businessman.. walaupun baru permulaan dia sgt serius.. aku support die.. Mat pulak dengar kate br balik klinik scan perut Aini bini dia la.. dan disahkan doktor dia mengandung 3 bulan.. Tahniah MAt.. bakal jadi ayah yg cemerlang.. huhuhu.. nanti doakan aku cepat2 kawin tau.. hihi

Kami borak2 lama gak la sambil aku duk usik anak2 kak.. Kak Norehan hidang mee goreng, buah tebikai, cucur ubi.. mcm2 lg la.. aku g xbawa pape.. ish da kerap g tapi xsempat bwk pape.. xpe la diorang dah bwk mcm2 dah.. huhu...

Sambil2 tu aku dan Mat bergambar ngan anak2 Kak Norehan.. macam2 pose ade.. huhu.. dulu gmbr sewaktu ain agak kecil, comel sgt,, huhu
sekarang sa besar sikit tapi nakal duk buli akak dia je.. huhu

Kami solat Maghruib kat masjdi berdekatan.. pastu kami borak sikit lg n dalam kul 9 mlm kami pun balik.. MAt g kedai gunting rambut manakala aku singgah jap umah Mubin saja dengar pasal business die.. pastu aku terus balik umah dalam kul 10-30 mlm aku smp umah...

No comments: