Monday, December 15, 2008

Perjalanan yang panjang


7 Disember, 2.30 pagi, aku bertolak dari Kuala Lumpur bersama teman aku, Awie, menuju ke wilayah utara negar. Aku balik kampung dengan menaiki moto LC 135. Meluncur megah di atas jalan dengan izin Allah SWT. Untuk pertama kalinya dalam hidup aku, itu lah pertama kali aku pulang ke kampung halamn dengan moto. Perjalanan yg boleh dikatakan penat jugak. Perjalan itu mengambil masa 10 jam. Kira2 jam 12 baru aku sampai ke rumah sesudah aku menghantar Awie pulang ke rumahnya.

Sesudah sampai semua ahli keluarga berada di rumah.. semuanya sibuk wat keja dan terkejut dengan kewujudan aku.. hehehe.. wat gempak sikit.. alhamdulillah sampai jugak aku.. Hari tu aku xdapat tidur coz anak buah aku, Ummu Syifa; duk suka hati main2 ngan aku.. lagipun lama xjmp rindu bangat aku.. malam tu pulak datang plak abag sulong aku, bw anak dia Shami.. huh lagi la nakal mcm ayah die.. hehehe.. mlm sikit pastu br dapt tdr.. alangkag bestnya. huhuhu..
Pagi esok nya bangun awal jugak tapi kesengalan badan tetap terasa sedikit.. tapi xla teruk mcm abg aku kata tu.. ok la jugak... hari ni ape lagi gotong royong la esok nk raya. akhirnya semua dah prepared tuk esok.. adik aku asyik balaih (pinjam) moto aku. Mak aku asyik duk bebel je.. dah mmg patut pun.. huhuhu.. ok la jumpa lagi dalam penceritaan yang lain..

No comments: