Sunday, December 28, 2008

Ride ke Bidor


Pada hari sabtu yg lepas 27 hb, aku bersama rakan2 Ridermalay community telah mengadakan trip pergi ke Bidor. Lebih kurang 20 org telah menyetai ride itu termasuk aku la.

Kami berkumpul kat R n R rawang pada pukul 9-30 pagi dan bila da kumpul sume kami gerak dalm kul 10-30. mengikut bil daftar nk pegi dlm 29 org tp xsmp pun.. bese la.. hehehe.. dan aku difahamkan moto LC ada jgk dalm 5 bijik.. last aku sorang je.. ape boleh buat redah je.. hahaha

Kami akan berhenti tuk isi minyak moto kat behrang, moto aku je.. hehe.. moto diorg yg lain TZM, CBR, RGV, sume tank beso.. hehe aku je LC.. tapi LC tetap megah di jalanraya.. waktu begerak ke behrang jam pulak ngn keta, ramai gak org kat highway, org balik kampung kot.. kan time kenduri sekarang nih..

Sewaktu di lebuhraya aku maintain dalam 120 km/jam dan ada kala sampai 160 km/jam. mana boleh depa laju aku kena laju gak la.. sampai satu tahap aku kena tunduk agar dalam cegah angin dari melambatkan kelancaran moto aku.. akhirnya kami smp di R n R behrang, lega rasanya.. aku sgt bangga dpt jd ahli RMC nih.. dpt sertai program yg berfaedah mcm ni dan seperti ziarah anak yatim dan mcm2 g..


Selapas tu bila da isi penuh minyak, kami gerak terus ke bidor dalam 130-160km/jam dalam masa 1/2 jam smp la.. kul 12 ngam kami smp dan ape g terus mkn.. pangantin xmai2 g.. huhu.. bila kami da hbs mkn pun blm smp... aku n bob akan pulan gke KL manakala yg lain diorg akan terus ke penang coz ade program jalan2 kat sn.. aku xdpt ikut coz budget xde la.. duit da abis byk kat moto... pas abs mkn duk borak n pastu aku n bob plan nk g pam miyak n terus balik ke KL.. tinggalkan yg lain kat umh Mospeda.. org yg kawin tu la.. huhu


Sebelum smp umah bob minta tolong towing moto bdk RMC gak moto rgv die jam. Ape lg towing dl.. tapi aku balancing huhuhu bob tolak.. ok la tu.. tapi break dics depan aku sangkut ngn ekor rgv tu patah la.. adoii.. tapi alhamdulillah sampai jugak kami tolak moto tu ke rumah bob..
pas pada tu kami minum2 jap n aku teru sbalik umah...


Ringkasan yg dapat aku katakan, ride konvoi ke Bidor sangat best.. yela lama xride jauh2 cam tu huhu.. ok that's all


No comments: