Tuesday, November 17, 2009

HAri INi

Hari ni hari rabu.. 18 nov 2009..
hari ni aku bangun dr tidur 630..
hari ini aku solat subuh.. ( ai sebelum ni cmn hrm..)
hari ini aku membaca beberapa potong ayat al-quran..
hari ini aku mendengar alunan zikir dan pujian Allah dan Nabi..
hari ni aku mandi 3 kali..
hari ini aku berus gigiku..
hari ini aku makan 2 kali.
hari ni aku masih blur2 lg sambil menunggu petang menjelma
hari ni aku membasuh baju seluar..
hari ini aku mengadap laptop dari pg smp tghari..
hari ini hujan tak henti henti.. (sejuk)
hari ini aku melihat muka kawan aku ja.. ( boring)
hari ini aku mendengar lagu arab.. ( tenang je rasa)
hari ini aku terjumpa kak Senah sebelah rumah tak terlepas gosip baru dia.. (asthagfirullah)
hari ini aku melihat masa depan aku.. ( sebelum ni tak dan tgk kot)
hari ini aku membayar utang kawan ku
hari ni aku membasuh moto aku yg dah berkarat
hari ni aku memikirkan mcm mana nk kaya.. ( fikir kaya ja.. ada fikir berjaya dunia akhirat tak)
hari ni itu..
hari ni ini..
hari ni.. hari ni.. hari ni..
hari2 aku jadi begini..
hari esok siapa yg tahu..

begitu lah kehidupan kita selagi kita tak corakkan ia dengan cara hidup yg Islam ajar.. maka hidup kita tak ada maknanya.. semuanya adalah lebih kepada kebahagian duniawi shj.. ada kita selalu memikir hidup kita selepas Mati..
kita selalu memikirkan soal harta, kedudukan, kerja bila nk kaya bila nk beli rumah keta, nk mkan apa kat mana, makanan kat mana sedap. hari ni cite ape yg baru kua kat wayang..
ape semua ni.. kenapa kita xnk fikir sikit adakah hal yg kita wat ni betul2 Allah nk.. sedangkan Allah melihat dunia ni seperti sayap lalat.. kita tgk lalat dh rasa kotor jijik kalu bulih xnk tgk langsung.. tp Allah kata ia bagaikan sayap lalt.. fikir2 kan lah..

No comments: