Tuesday, May 26, 2009

Bagan Lalang-Ulu Yam

Minggu lepas hari sabtu 16 hb 5, bersamaan 22 jamadil awal, aku, usop dan apit kami tanpa planning panjang maksudnya on the spot kami nk p mandi kat Bagan Lalang area2 Sepang Goldcost. Penah p dak? hehe.. nk p len kali jom boleh saja... aku dl penah p dlm setahun lebih yg lalu dan budak dua ekoq tu xpenah p.. aku pun ingt2 lupa jalan dia.. apa lagi siap telajak p nk dekat smp Morib Resort.. JEM! aku call mem b aku dan dia kata kena masuk jalan Sepang.. aku ingt blh KLIA coz bdk2 tu kata depa nmpk signboard Sepang goldcost.. pastu cari xjmp pun.. adooiyai.. hehee

so akhirnya jmp lorong tu dan kami smapi jgk.. ingtkan da xley mandi sebb ramai bdk wat camping tp akhirnya kami jmp port yg baik punya.. apa lg mkn2 pastu terjun dlm laut.. oh bestnye rasa air pantai. dah lama aku xrasa begini hahaha..




time nk sampai dah.. aku drivernye sipa sesat g lol!

ni time dahaga pekena teh tarik hihi
duk asyik tgk anak dara org.. adoi xhbs2

Haa lepas habis mandi laut.. aku bagi cadangan nk bilas mandi laut dengan air tawar.. depa dua pun duk support.. dan akhirnya.. hahaha.. kami plan ke Ulu am pulak.. JEM!! HEHE .. tp sebelum tu kami plan nk p kenduri sedara usop.. jd kami kena balik umh dulu.. dan cadangan seterusnya adalah untuk mengajak Peja dan Wan.. dan depa pun bersetuju sejurus usop call.. suh depa siap dan kami on the way balik umh dl...

Selepas sesat mencari umh kenduri kat area taman cheras impian akhirnya kami sampai dan penuh kelaparan kami menjamah nasi hujan panas.. alangkah sedapnya... hehe melelih air liur kami yg membaca ni.. hehehe.. dan pas kenyang kami pun terus bergerak ke Ulu Yam.. aku men belasah jer.. dah lama xp dan akhirnya kami sampai jugak.. mak ai nk masuk parking kane bayar RM4 tu.. pandai pbetui abg tu wat duit.. ramai pulak orh time tu.. weekend namanya pun.. ramai la awek2 kat situ. JEM!! xpa yg prnting kami nk mandi.. errkk... sejuknyer.. best giler dapat rasa air kat Ulu Yam tu.. rasa cm xnk naik je.. tp nk kembung blh la tanak naik.. hehehe

tgk2 la gmbr kat bawh ni yer..:-p
ni time dah xsabar nk mandi manda hukhuk

ni time br jumpa port


ni time sampai

dah habis mandi kami balik tp singgah sat kat tasik tgk org duk men kayak.. pekena air tebu lg.. pergh.. hehe

air terjun yg sgt bahaya
don't try this at home, at waterfall ok..:-P
4 jejaka kembong minum air byk.. hehehe

ni time balik n dah jadi mcm mat lalop dah. ponet giler
ni duk tgk org men kayak.. nak men da tak mampu nk kayuh dah..
duk bermesra sambil amik gambar.. hehehe
aktibiti terakhir hari tu kami p Dagang Avenue.. makan minum smp kui 7 pastu kami pun pulang ke rumah dgn hatu yg gembira.. hehe..

No comments: